The thought leadership division of Huthwaite International
| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |
Är du fullärd i att säljcoacha dina säljare?
Ett sätt att långsiktigt öka försäljningen är att förbättra säljskickligheten hos säljarna.
Detta kan skapas genom mer och bättre säljcoachning.
Studie efter studie påvisar samma sak! En organisation som verkligen coachar sina medarbetare på riktigt ökar motivationen hos medarbetarna samtidigt som resultatet ökar avsevärt.
En säljledningen som säljcoachar skapar en multipel säljeffekt hos säljarna.
För att öka skickligheten hos säljarna så ställs kravet att linjechefer säljcoachar medarbetarna både oftare och bättre.
Coacha oftare
Hur många timmar säljcoachar du per vecka?
Hur stor andel i % av din totala tid spenderar du på att säljcoacha?
Framgångsrika organisationer tenderar att coacha sina medarbetare 15-20% mer än snittet.
Om du inte är nöjd med den tid som du investerar i att coacha dina medarbetare så behöver du börja planera in coachning i din kalender.
Bestäm antalet coachpass du vill genomföra per vecka. Boka sedan upp dina medarbetare – och boka inte av!
Coacha bättre
Säljcoachning handlar om att öka färdigheten och kompetensen hos medarbetaren.
För att kunna åstadkomma detta så behöver coachning ske på mottagarens villkor.
Coachning handlar inte om att lyssna på en säljare i 10 minuter för att sedan ”ge” ett antal förslag och lösningar som skrivs ner som action points.
- I framgångsrika och motiverande coachningssamtal ger coachen mindre än 10% av förslagen/idéerna;
- Resterande 90% av förslagen/idéerna kommer från mottagaren.
För att kunna säljacoacha bättre så behöver man förstå vad coachning är och hur man effektvit kan genomföra coachningssamtal.
Därefter är bra att kontinuerligt träna och åter träna sin färdighet i säljcoachning.
Lycka till med din säljcoachning!
Djupare insikter | Forskningsrapport
Vill du få bättre resultat från större eller komplexa affärer? Denna rapport sammanfattar taktiken som används av framgångsrika säljare jämfört med dem som är genomsnittliga säljare. Jämför dig själv och ditt team och identifiera områden för omedelbar förbättring.
Ytterligare läsning
Förhandlar du eller ger du bort ”för mycket” under förhandlingen | Rapport
Av Huthwaite
Är motförslag en bra förhandlingsteknik?
Av Dr Janet Curran
Här är de 10 största myterna inom Förhandling
Av Huthwaite
Hur man bryter ett dödläge i förhandlingen
Av Neil Clothier
Arbeta agilt – nyckeln till att lyckas i dina affärer
Av Huthwaite
E-handel – stora möjligheter för mindre logistikföretag
Av Tony Hughes
-
Mest läst
- 10 största myterna inom komplex försäljning
- Här är de 10 största myterna inom Förhandling
- Öka din säljorganisations säljproduktivitet – investera i en säljsupport organisation
- Kundens Beslutsprocess – avgörande för framgångsrik account management
- Hur skapar du ett psykologiskt övertag i en förhandling?
- Arbeta agilt – nyckeln till att lyckas i dina affärer
-
Senaste
- Är säljcochning något som bara chefer gör? 2019-02-13
- Är du fullärd i att säljcoacha dina säljare? 2019-02-12
- Skillnaden mellan toppsäljare och den medelmåttiga ökar 2019-02-10
- Hur SAP förbättrade sina kommersiella resultat med SPIN® säljträning 2018-12-06
- Invändningar från kund – hur undviker man det? 2018-11-27
- Vad gör man när köparen befinner sig i tveksamhet inför ett köpbeslut? 2018-11-14
Kontakta oss
Ring oss på 070 272 4679 om du har några frågor som du vill diskutera eller fyll i formuläret nedan.