/Hur utvärderar man en framgångsrik träningsdesign

Horizons logo

The thought leadership division of Huthwaite International

| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |

Filtrera

Hur utvärderar man en framgångsrik träningsdesign

En genomgång av de grundläggande designprinciperna för ett effektivt utbildningsprogram

Hur bedömer du en träningsdesign? Vad gör ett kompetensprogram enastående medan en annan är medioker? En sak som vi alla vet är om ett kompetensutvecklingsprojekt inte når sin potential. Det kan vara ett enorm kraftsamling av resuser och det är ett stort ansvar för dem som leder initiativet.

In our experience any programme which can meet eight or more of the following criteria has a high chance of bringing about a significant and last improvement in skills performance.

Enligt vår erfarenhet så kan ett program som uppfyller åtta eller flera av nedan kriterier ha en stor chans att ge en betydande och långsiktig förbättring av kompetens och färdigheter.

  1. Beprövad framgångsmodell
  2. Betoning på grundläggande beteende / färdigheter
  3. Trygg inlärningsmiljö/upplägg
  4. Lämplig användning av teknik
  5. Stegvis kompetensinlärning
  6. Lärarcentrerad tillvägagångssätt
  7. Frekventa och objektiva programavstämningar
  8. Maximal övningsmöjlighet i färdighet
  9. Specifika modeller för utvärdering
  10. Relevanta tränare och träning
  11. Förstärkning av träningen i vardagen

I denna rapport granskar vi vart och ett av dessa punkter och belyser den kumulativa effekten de kan ha när de genomförs som en sammanhängande modell.

Det här är viktigt att läsa för HR, L&D eller träningsspecialister eller någon som är inblandad i att leda eller redovisa effektiviteten och avkastningen på ett kompetensprogram.

Hur utvärderar man en framgångsrik träningsdesign

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig
Vi ber dig om dina kontaktuppgifter så vi kan hålla dig informerad om liknande rapporter från Huthwaite International. Du kan när som helst avbryta prenumerationen. Din information kommer endast att användas enligt vad som anges i vår personuppgiftspolicy.

Ytterligare läsning

Classroom training: Villain of L&D?
Av Robin Hoyle

Learning strategies for a changing workforce
Av Robin Hoyle

The power of un-learning
Av Robin Hoyle