Home/Hur utvärderar man en framgångsrik träningsdesign

Horizons logo

The thought leadership division of Huthwaite International

| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |

Filtrera

Hur utvärderar man en framgångsrik träningsdesign

En genomgång av de grundläggande designprinciperna för ett effektivt utbildningsprogram.

Hur bedömer du en träningsdesign? Vad gör ett kompetensprogram enastående medans en annan medioker? En sak som vi alla vet är om ett kompetensutvecklingsprojekt inte når sina mål - få eller inga beteendeförändringar/resultat. Ett träningsprogram kan vara en enorm kraftsamling av resurser och det är ett stort ansvar för dem som leder initiativet.

Enligt vår erfarenhet om ett program kan  uppfylla åtta eller flera av nedan kriterier så har programmet en stor chans att ge en betydande och långsiktig förbättring av kompetens och färdigheter.

  1. Beprövad framgångsmodell
  2. Betoning på grundläggande beteende / färdigheter
  3. Trygg inlärningsmiljö/upplägg
  4. Lämplig användning av teknik
  5. Stegvis kompetensinlärning
  6. Lärarecentrerad tillvägagångssätt
  7. Frekventa och objektiva programavstämningar
  8. Maximal övningsmöjlighet i färdighet
  9. Specifika modeller för utvärdering
  10. Duktiga tränare och relevant träning för individen
  11. Förstärkning av träningen i vardagen över tid

I denna rapport granskar vi vart och ett av dessa punkter och belyser den kumulativa effekten de kan ha när de genomförs som en sammanhängande modell.

Det här är viktigt att läsa för HR, L&D eller träningsspecialister eller någon som är inblandad i att leda eller redovisa effektiviteten och avkastningen på ett kompetensprogram.

Hur utvärderar man en framgångsrik träningsdesign

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig. Vi ber dig om dina kontaktuppgifter. Du kan när som helst opt-out. Läs mer om vår personuppgiftspolicy.

Ladda ner rapport

    Ytterligare läsning

    3 anledningar till varför satsningar på säljutbildningar misslyckas
    Av Huthwaite

    4 nyckelbeteenden för framgångsrik försäljning
    Av Tony Hughes

    Go to Top