The thought leadership division of Huthwaite International
| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |
Säljare möter inte köparens krav på en god köpupplevelse
Den stora majoriteten av säljare misslyckas med att möta beslutsfattares behov enligt ny forskning från försäljnings- och förhandlingsexperterna på Huthwaite International.
Vad är en god kundupplevelse för köparen?
Studier i samarbete with YouGov
I en studie som gjorts tillsammans med YouGov så visar den att 85 procent av respondenterna tycker att en bra köpupplevelse innebär att en säljare lyssnar noga för att förstå deras krav, men endast 39 procent upplevde att detta skede under sitt sista stora inköp.
Studien visade även att cirka 61 procent anser att det är ett viktigt drag hos en framgångsrik säljare att ställa frågor för att upptäcka vad de behöver, men bara en fjärdedel (25 procent) upplevde att detta skede under sitt sista stora köp.
Läs om de fullständiga resultaten nedan.
Djupare Insikter | Ladda ner rapporter
Ytterligare läsning
Fem steg för att utveckla en ”win-win” överenskommelse
Av David Freedman
Är social selling en del av säljprocessen?
Av Erik Thorén
Ett utbildningsprogram – hur bedömer man avkastning på investeringen?
Av Tony Hughes
Öka din säljorganisations säljproduktivitet – investera i en säljsupport organisation
Av Erik Thorén
Kontakta oss
Ring oss på 070 272 4679 om du har några frågor som du vill diskutera eller fyll i formuläret nedan.