Horizons logo

The thought leadership division of Huthwaite International

| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |

Filtrera

Säljare möter inte köparens krav på en god köpupplevelse

Den stora majoriteten av säljare misslyckas med att möta beslutsfattares behov enligt ny forskning från försäljnings- och förhandlingsexperterna på Huthwaite International.

Vad är en god kundupplevelse för köparen?

Studier i samarbete with YouGov

I en studie som gjorts tillsammans med YouGov så visar den att 85 procent av respondenterna tycker att en bra köpupplevelse innebär att en säljare lyssnar noga för att förstå deras krav, men endast 39 procent upplevde att detta skede under sitt sista stora inköp.

Studien visade även att cirka 61 procent anser att det är ett viktigt drag hos en framgångsrik säljare att ställa frågor för att upptäcka vad de behöver, men bara en fjärdedel (25 procent) upplevde att detta skede under sitt sista stora köp.

Läs om de fullständiga resultaten nedan.

LÄS ARTIKELN

Djupare Insikter | Ladda ner rapporter

Coaching – lasting improvements

Ladda ner rapport

SPIN Selling – Proof of Evidence

Bevis för SPIN Selling
Ladda ner rapport

Developing Sales Effectiveness

Ladda ner rapport

Developing Negotiation Skills

Ladda ner rapport
Ytterligare läsning

Fem steg för att utveckla en ”win-win” överenskommelse
Av David Freedman

Är social selling en del av säljprocessen?
Av Erik Thorén

Ett utbildningsprogram – hur bedömer man avkastning på investeringen?
Av Tony Hughes

Öka din säljorganisations säljproduktivitet – investera i en säljsupport organisation
Av Erik Thorén

Go to Top