Horizons logo

The thought leadership division of Huthwaite International

| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |

Filtrera

Skapa kundvärde och realisera värde för dig själv | Rapport

Värde är ett ord som missbrukas dagligen i affärer. Men vad är egentligen värde och hur skapas och realiseras den.

Den här rapporten avslöjar forskningsresultat från 30 länder på fem kontinenter. Den beskriver hur man skapar och bygger kundvärde.  

För att vara lönsamma måste framgångsrika företag skapa värde för sina kunder men samtidigt också realisera värde för sig själv.

Att skapa värde handlar inte bara om att kommunicera vad produkten ska göra för kunden. Istället måste marknadsförare och säljare kunna skapa värde under hela kundens köpprocess, ofta genom att ge kunskap, insikt, och möta specifika behov för att hjälpa kunden att lösa sina problem.

Det räcker inte bara att skapa kundvärde som säljare. Man måste även realisera värde för sig själv. Detta innebär att säljare behöver åstadkomma strategier för att realisera värde för sina egen organisation.

Forskningen visar hur olika typer av kundinteraktioner, med syfte att skapa och realisera värde, vid olika faser av beslutsprocessen är tydligt relaterade till försäljningsorganisationens framgång.

Framför allt avslöjar forskningen att direkt utmaning av kundens idéer behöver inte vara ett lönsamt beteende. Ytterligare insikter kring värde - att skriva affärsförslag; beskrivningar om värde som ditt företag och dina produkter/tjänster ger till kunden - det finns ett rätt sätt och ett fel sätt att göra det på. 

De som rankade högst på Huthwaites excellensnivå (86% av tiden) att både skapa och realisera värde kom från företag som visade ökad vinst, medan majoriteten av de som rankades lägst rapporterade inte ökad vinst.

Rapporten presenterar resultat baserat på fler än 900 stycken globala respondenter.

Analysen av data finns uppdelat i två delar: del 1 presenterar de globala resultaten och del 2 presenterar en analys på regional / nationell nivå.

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig
Vi ber dig om dina kontaktuppgifter så vi kan hålla dig informerad om liknande rapporter från Huthwaite International. Du kan när som helst avbryta prenumerationen. Din information kommer endast att användas enligt vad som anges i vår personuppgiftspolicy.

Ytterligare läsning

Hur övertygande är Du när det verkligen gäller?
Av Kay Jepson

Övertyga dina kunder effektivare med dessa 6 konkreta säljtips
Av David Freedman

Hur bra är du på förhandla? Jämför mot de allra bästa?
Av Dr Janet Curran