The thought leadership division of Huthwaite International
| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |
Värde – Hur skapar och bygger du värde? | RAPPORT
Värde – Hur skapar och bygger du värde? | RAPPORT
En global studie om vilka beteenden som används för att skapa och bygga värde till dina kunder.
Viktig läsning för: Försäljningsdirektörer, säljchefer, säljcoacher, HR/L&D personal och alla andra som arbetar med försäljningsstrategi för att vinna fler affärer inom komplex försäljning.
Utdrag från rapporten
För att skapa och bygga behöver man gå igenom ett antal steg.
- Planera värdet vilket görs tidigt i kundens beslutsprocess (i Förändrade Förutsättningar).
- Bygga värde i behovsanalysen (i Medveten om behov)
- Demonstrera värdet (i Utvärdera Alternativ)
- Försvara värdet (i Förhandlingen/Tveksam inför beslut)
- Levera värdet (i Implementering/Genomförandet)
Övriga ämnen som behandlas i rapporten
- Vilka beteenden betraktas som ”best practice” för att skapa, bygga och realisera värde.
- Hur skapar och bygger man värdeskapande beteenden i en kunds beslutsprocess.
- Vilka är de värdeskapande beteenden som är associerade med ökad lönsamhet.
- Hur större och mindre organisationer behöver agera annorlunda.

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig. Vi ber dig om dina kontaktuppgifter. Du kan när som helst opt-out. Läs mer om vår personuppgiftspolicy.
Ladda ner Rapport
Ytterligare läsning
Vad gör en framgångsrik säljare?
Av Tony Hughes
Hur övertygande är Du när det verkligen gäller?
Av Kay Jepson
Övertyga dina kunder effektivare med dessa 6 konkreta säljtips
Av David Freedman
Kontakta oss
Ring oss på 070 272 4679 om du har några frågor som du vill diskutera eller fyll i formuläret nedan.