Horizons logo

The thought leadership division of Huthwaite International

| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |

Filtrera

Värde – Hur skapar och bygger du värde? | RAPPORT

Värde – Hur skapar och bygger du värde? | RAPPORT

En global studie om vilka beteenden som används för att skapa och bygga värde till dina kunder.

Viktig läsning för: Försäljningsdirektörer, säljchefer, säljcoacher, HR/L&D personal och alla andra som arbetar med försäljningsstrategi för att vinna fler affärer inom komplex försäljning. 

Utdrag från rapporten

För att skapa och bygga behöver man gå igenom ett antal steg.
  1. Planera värdet  vilket görs tidigt i kundens beslutsprocess (i Förändrade Förutsättningar).
  2. Bygga värde i behovsanalysen (i Medveten om behov)
  3. Demonstrera värdet (i Utvärdera Alternativ)
  4. Försvara värdet (i Förhandlingen/Tveksam inför beslut)
  5. Levera värdet (i Implementering/Genomförandet)

Övriga ämnen som behandlas i rapporten

  • Vilka beteenden betraktas som ”best practice” för att skapa, bygga och realisera värde.
  • Hur skapar och bygger man värdeskapande beteenden i en kunds beslutsprocess.
  • Vilka är de värdeskapande beteenden som är associerade med ökad lönsamhet.
  • Hur större och mindre organisationer behöver agera annorlunda.

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig. Vi ber dig om dina kontaktuppgifter. Du kan när som helst opt-out. Läs mer om vår personuppgiftspolicy.

Ytterligare läsning

Vad gör en framgångsrik säljare?
Av Tony Hughes

Hur övertygande är Du när det verkligen gäller?
Av Kay Jepson

Övertyga dina kunder effektivare med dessa 6 konkreta säljtips
Av David Freedman

Go to Top