Horizons logo

The thought leadership division of Huthwaite International

| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |

Filtrera

Varför misslyckas en lansering, trots en bra produkter | Rapport

En rapport med exempel och förklaringar varför företag misslyckas med sina lanseringar av bra produkter. 

En ny viktig produkt är på väg att lanseras. Den är tekniskt innovativ och möter ett tydligt kundbehov på marknaden och det bästa av allt - den är bättre än konkurrenterna.

Produkten introduceras till säljorganisationen och de rapporterar tillbaka en stor initial entusiasm från kunderna. Så varför får en produkt med så stora möjligheter svårt att lyckas när den väl lanseras?

I följande rapport ser vi tre exempel på bra innovativa produkter från Xerox, Honeywell och Kodak vars initiala försäljning var så dålig att företagsledning var övertygade om att produkterna var stora misslyckanden.

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig
Vi ber dig om dina kontaktuppgifter så vi kan hålla dig informerad om liknande rapporter från Huthwaite International. Du kan när som helst avbryta prenumerationen. Din information kommer endast att användas enligt vad som anges i vår personuppgiftspolicy.

Ytterligare läsning

Vad gör en framgångsrik säljare?
Av Tony Hughes

Hur hanterar Du prispress och säljer mer på värde | Case Study
Av Huthwaite

Account Management – utveckla långsiktiga & lönsamma kundrelationer | Rapport
Av Huthwaite

Hur är man framgångsrik i komplex försäljning | RAPPORT
Av Huthwaite

Är motförslag en bra förhandlingsteknik?
Av Dr Janet Curran