The thought leadership division of Huthwaite International
| Studier | Artiklar | Kunskap | Insikter | White papers |
Varför misslyckas en lansering, trots en bra produkt | Rapport
En rapport med exempel och förklaringar varför företag misslyckas med sina lanseringar av bra produkter.
En ny viktig produkt är på väg att lanseras. Den är tekniskt innovativ och möter ett tydligt kundbehov på marknaden och det bästa av allt - den är bättre än konkurrenterna.
Produkten introduceras till säljorganisationen och de rapporterar tillbaka en stor initial entusiasm från kunderna. Så varför får en produkt med så stora möjligheter svårt att lyckas när den väl lanseras?
I följande rapport ser vi tre exempel på bra innovativa produkter från Xerox, Honeywell och Kodak vars initiala försäljning var så dålig att företagsledning var övertygade om att produkterna var stora misslyckanden.

Vårt exklusiva material är tillgängligt till dig. Vi ber dig om dina kontaktuppgifter. Du kan när som helst opt-out. Läs mer om vår personuppgiftspolicy.
asfdadsfsdfasdfadf
Ytterligare läsning
Vad gör en framgångsrik säljare?
Av Tony Hughes
Account Management – utveckla långsiktiga & lönsamma kundrelationer | Rapport
Av Huthwaite
Är motförslag en bra förhandlingsteknik?
Av Dr Janet Curran
Kontakta oss
Ring oss på 070 272 4679 om du har några frågor som du vill diskutera eller fyll i formuläret nedan.