sales training

drop-shadow

SÀljtrÀning frÄn Huthwaite Sverige

VĂ„ra lösningar inom sĂ€lj hjĂ€lper dig dĂ€r du behöver det som mest. VĂ„ra lösningar strĂ€cker sig frĂ„n sĂ€ljledning, strategiskt kundansvar, sĂ€ljteknik, och coachning  – och allting dĂ€r i mellan.

Alla trÀningsprogram Àr helt anpassade till just din utmaningar och krav. 

Vi hjÀlper ledningen, sÀljchefen och sÀljaren att förfina sina arbetssÀtt och beteenden för att bli mer framgÄngsrika.

  • SPINÂź Selling
  • Kundstrategier / Account Management
  • Övertygande affĂ€rsförslag & presentationer
  • PITCH Selling (kortare sĂ€ljcykel)
  • Coachning
  • Strategisk SĂ€ljledning
  • Kundservice/KundtjĂ€nst – effektiva beteenden

…intresserad av FörhandlingstrĂ€ning? -> LĂ€s mer

SPINÂź Selling

Vi utvecklar och skruvar pÄ beteenden i sjÀlva kunddialogen. Vi ökar den konsultativa förmÄgan om att prata vÀrde, utveckla behov, demonstrera din lösning mot behov, vara mer utmanade och att fÄ Ätagande ifrÄn kunden. Under de senaste fyra decennierna har SPINŸ visat sig vara det mest effektiva sÀttet att förbÀttra försÀljningsframgÄngen för din organisation och leverera resultat pÄ nedersta raden.

Kundstrategier / Account Management

Vi hjÀlper individer att utveckla deras förmÄga kring kundansvar.  Vi ökar förmÄgan att skapa lojalitet/retention samt att bredda & fördjupa existerade affÀrer. Genom att förstÄ och navigera rÀtt i kundens beslutsprocess och dess olika beslutsfattare fÄr deltagare trÀna pÄ sin taktiska och strategisk fÀrdighet inom försÀljning. Hur pÄverkar jag beslutsriktlinjer och hur skapar jag övertag och förstÄelse om konkurrenter. Hur skapar och utvecklar jag leads?

Övertygande affĂ€rsförslag (offerter) & presentationer

Detta program bygger pÄ Huthwaites forskning om effektiva sÀtt att övertyga och kunskaper om kundens beslutsprocess, bÄde i skrift och tal. Efter avslutad trÀning kommer varje deltagare att:

  • ha analyserat ett av sina egna förslag och bedömt dess styrkor och svagheter som ett övertygande dokument.
  • kunna beskriva beslutsprocessen och de olika psykologiska faserna i ett komplext inköpsbeslut
  • ha en modell för de olika delarna som ingĂ„r i ett övertygande förslag och offertpresentationer
  • ha analyserat och tĂ€nkt igenom hur de skall hantera kundens tveksamheter
  • genomfört offertpresentationer och fĂ„tt feedback pĂ„ presentationen

PITCH Selling (kortare sÀljcyklar)

Är ett upplĂ€gg dĂ€r fokus Ă€r pĂ„ försĂ€ljning dĂ€r sĂ€ljare har begrĂ€nsad tid och möjlighet till face-to-face kontakt med kunden. Efter framgĂ„ngsrik implementering sĂ„ har detta pĂ„visat en ökning pĂ„ 150% i kundavslut och 20% ökning i merförsĂ€ljning.

SĂ€ljcoachning

I vÄr forskning ser vi att coachning Àr en viktig komponent för att kunna Ästadkomma en beteendeförÀndring för individer. Coachning kan vara mer fokuserad till metodiken, till dig som sÀljchef eller till affÀren. Vi ser att bÀsta effekt Àr nÀr coachning görs peer-to-peer, dvs, coachning sker som en naturlig del mellan alla medarbetare i ett team.

Strategisk SĂ€ljledning

Fungerar inte sÀljet? NÄr du inte mÄlen? Men du kan inte riktigt sÀtta fingret pÄ vad du skall göra. PÄ grund av vÄr erfarenhet, kunskap och expertis hjÀlper vi Àven sÀljledningen med mer strategisk sÀljledning. HÀr Àr exempel pÄ uppdrag:

  • Analys av försĂ€ljningsorganisation – vad Ă€r problemet? vad skall vi göra?
  • UtvĂ€rdera kandidater: sĂ€ljare eller sĂ€ljchefer – finns rĂ€tt förutsĂ€ttningar att bli framgĂ„ngsrik som sĂ€ljare eller chef
  • Anpassades CRM system – hur kan CRM:et bli ett verktyg för sĂ€ljaren och sĂ€ljchefen, istĂ€llet för ett rapporteringsverktyg
  • Anpassa/bygga en sĂ€ljprocess baserat pĂ„ kundens sĂ€tt att ta beslut
  • Trycktesta fĂ€rdigheterna hos en sĂ€ljorganisation – affĂ€rspel
  • Anpassade och anvĂ€ndbara kundplaner, affĂ€rsprojekt
  • Segmentering/targeting

KundtjĂ€nst/Kundservice – effektiva beteenden

Ser ni er kundservice som ett sĂ€tt att skapa merförsĂ€ljning eller som en kostnad? Den digitalisering som just nu pĂ„gĂ„r ökar kraven pĂ„ kundservice och dess personal. Hur kan vi nyttja denna kundkontakt pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt – för att ytterligare öka kundupplevelsen.

Huthwaite har genomfört forskning kring detta omrÄde. Vi ser att framgÄngsrik personal inom kundservice anvÀnder vissa verbala beteenden i mer och mindre utstrÀckning. Vi trÀnar kundservice personal för att bli

LÀngre in i sÀljprocessen Àr det viktigt med effektiv förhandling för att sÀkerstÀlla en slutlig, lÄngsiktig och lönsam affÀr för bÄde dig och din kund. LÀs mer

Kontakt

Kontakta oss

Intresserad av att diskutera utmaningar inom sÀlj? Ring oss pÄ +4670 272 4679:
Kontakt