SPINÂź Selling research

SPINŸ Selling | Forskning

För 40 Är sedan blev vi ombedda av flera stora multinationella företag, inklusive British Airways, att forska kring hur stora, komplexa försÀljningar gick till.

De utmanade oss att definiera, en gÄng för alla, de fÀrdigheter som anvÀnds av de mest effektiva sÀljarna runt om i vÀrlden.

Vi upptÀckte en stor skillnad mellan vad toppsÀljare sa att de gjorde och vad vi faktiskt observerade att de gjorde.

NÀr vi frÄgade vad som gjorde dem framgÄngsrika pratade man om de bÀsta tipsen de sjÀlv hade uppfunnit eller lÀrt sig. Efter att ha observerat tusentals försÀljningsmöten visste vi att dessa inte var de faktiska faktorerna som finns i varje framgÄngsrik försÀljning.

Vad som var nÀrvarande vid varje försÀljning och som gjorde verklig skillnad mellan framgÄng och misslyckande var ett naturligt beteendemönster. Efter att ha identifierat denna avgörande skillnad mellan uppfattning och verklighet, genomförde vi beteendeanalys av riktiga affÀrer. Vi utvidgade undersökningsomfÄnget flera gÄnger tills forskningsresultaten var statistiskt obestridliga.

SPINŸ Selling och vÄra andra metodiker bygger pÄ tvÄ grundlÀggande fakta.

  1. Att frÄga mÀnniskor vad de gör Àr aldrig lika sant som att observera vad de gör.
  2. Nyckeln till framgÄngsrik försÀljning ligger inte pÄ gimmicks eller tricks, utan resultatet av ett naturligt beteendemönster.

Det Àr detta som gör SPINŸ Selling tidlös och opÄverkad av externa trender. Det Àr dÀrför, 40 Är senare, SPINŸ fortfarande ett av vÀrldens ledande sÀljmetodiker. 

VÄra metoder Àr högst aktuella

Under de senaste fyra decennierna sÄ har vi fortsatt att undersöka, utmana och utvÀrdera vÄra ursprungliga resultat. Det Àr den största undersökningen av försÀljningsbeteenden som gjorts och gör den till den mest validerade metoden i vÀrlden.

Kontakt

Kontakta oss

Har du frÄgor kring att att investera i trÀningsprogram för din organisation, ring oss pÄ +46 31 773 7570.
Kontakt